The god, the bad and the ugely (cassliv)

The god, the bad and the ugely

Okay, n er jeg vel hjemme fra turen. Jeg kom meg igjennom det i ett stykke, men alt gikk ikke som planlagt. Jeg ble ndt til ta to taxier for komme meg bort til bussen jeg skulle ta til Manuel Antonio. Jeg skulle egentlig ta den andre med Anja, men den frste taxien fant ikke fram s rak jeg ikke treffe henne. Jeg tok opp mobilen for ringe henne, siden jeg ikke husket navnet p busstasjonen. Men hun hadde gitt beskjed til en avisselger som hjalp meg. Han forklarte ogs taxi nummer to hvordan man kom seg dit. Nr jeg satt meg inn i taxi nummer 2 s la jeg ned mobilen i vesken. Men rett etter jeg gikk ut og taxien hadde kjrt fant jeg ut at den var den borte. Taxi person nummer to har p magisk vis klart f tak i mobilen min og noen andre verdisaker ut av vesken min. Vesken min som sto p gulvet foran meg i taxien, s det er et under at han fikk tak i det uten at jeg s det. Jeg hadde panikk p bussen helle veien nedover. Anja klarte ro meg litt ned. Men det hjalp ikke s veldig. P hotellet s fikk vi resepsjonisten til kontakte taxi sentralen og jeg ringte selv skolen for sprre om de kunne hjelpe. Men ingen ting hjalp. Det eneste som beroliget meg litt var at resepsjonisten sa at om jeg hadde en god forsikring s ville jeg f den igjen p forsikringen. N krysser jeg fingrende for at jeg har det. M bare huske p i lpe av uken anmelde tyveriet til politiet.

Men om vi ser bort fra starten s var den lille ferieturen strlende. Vi startet den frste dagen med bare ligge p stranden. Det var deilig komme til kysten. Siden inne ved San Jose s fles det ikke som om man er i Latin-Amerika p temperaturen. Men det gjorde det helt klart i Manuel Antonio. Vi delte oss opp i to grupper, som byttet p bade eller sitte passe p tingene. Nr Anja og jeg badet kom vi i snakk med noen surfeinstruktrer. De hadde veldig lyst til gi oss timer. Men vi takket nei, siden vi ikke hadde lang nok tid i vannet fr vi mtte bytte. Etter at vi var ferdig med bade s gikk to av jentene tilbake til hostelet mens jeg og Anja ble liggende p stranden. Nr vi ble lei av ikke gjre noe s gikk vi rundt i de sm strand butikkene for se etter gaver til familie og venner. Men jeg fant ikke noe jeg ville gi. Anja fant en fin sommerkjole. Vi gikk ogs litt fram og tilbake p stranden for se oss om. Vi fant en liten bukt der de var grunnere. Jeg spkte med at det var krokodiller der. Men jeg var litt skvettet siden jeg trodde jeg s en gang. Etter vi var ferdig med vasse i vannkanten s dro vi opp for spisse p en restaurant som hadde strlende utsikt. Vi satt spiste mens vi s at solen g ned. Nr vi var ferdig der s dro vi videre til en utested som hadde karaoke kvel. De var interessant. Men litt merkelig. Det var veldig gy hre p de fleste. Men var ikke s stor fane av noen jenter som var ekstremt fulle som absolutt skulle vre med p vr sang og skulle ha all oppmerksomheten. Men med unntak var det veldig gy. Jeg fant ogs ut at Anja har en nydelig stemme.

Dag nummer to s dro vi til nasjonal parken i Manuel Antonio. Vi hadde bestilt gaid som skulle visse oss rund. Vi s noen innsekter og frosker. Men ikke noe jeg syntes var veldig spanede i starten. Men nr vi kom lenger inn i parken s s vi dovendyr og aper ogs. Dovendyret hang ganske langt unna oss s vi s den ikke s tydelig. Men Gaiden hadde med kikkert som gjorde at vi s den bedre. Det var ogs dovendyr p hotellet nr jeg bodde i Colombia. S jeg har praktisk talt vrt fem cm unna en fr (Det er den det er bilde av over). Helt p slutten av gaidturen s kom vi til en strand der det kun var noen f som badet. Mens vi sto der og s etter noen dyr s dukket det en krokodille opp i strandkanten. Denne stranden ligger rett ved der vi badet dagen fr. S hvor nervs jeg hadde vrt dagen fr var ikke ubegrunnet lenger. De satt rett etter vi hadde sett krokodillen opp et skilt om at den var der og fikk ale opp av vannet. De var ikke en liten krokodille heller. Den s ganske stor ut. Men den lignet ogs veldig p en pinne fra hvor vi sto. Men fikk ogs sett den igjennom kikkerten. Vi sa hede til gaiden p stranden. Vi gikk deretter en tur p en av turstiene p egenhnd. Der s vaskebjrner og et dyr jeg ikke vet hva heter. Nr vi var ferdig med turen s gikk vi ned p en annen strand, uten krokodiller. Etter vi hadde vrt der ca. Fem minutter s kom det en flok med aper. De kom veldig nrme. Jeg tror det var syv stykker til sammen. Fleste parten av apene slo seg til i trrne p stranden. Men to av dem gikk til en bro som ogs var rett ved stranden. Jeg var p et tidspunkt rett foran den ene. Jeg kunne ha tatt p den om jeg hadde nsker. Men jeg ville ikke skremme dem vek. S jeg lot vre. Etter det s vi bare fotball finalen fr vi dro hjem. Ble litt skuffet over resultatet. Men det var ingen av lagene i finalen jeg hadde holdt velig med s det betyde ikke s mye for meg.

Skrev omtrent helle innlegget p sndag. Men orket ikke gjre det ferdig fr i dag. Det har ikke kjed s mye i mellomtiden. Har vrt en tur innom politistasjonen i dag. Men m nesten lpe n, skal mte noen venner fra skolen p en Jas Bar.